Klantgerichte kinderopvang trainingen

Deze trainingen verzorgen wij samen met Parenticom.

VAN CONTACT NAAR CONTRACT

Tijdens de workshop gaan we in op de klantreis van een ouder die kinderopvang of gastouderopvang zoekt en kiest.  Maar wat leer je dan tijdens de workshop?

  • Verbeter de zichtbaarheid van jouw opvang op het internet
  • Praktische tips voor de eerste kennismaking op locatie
  • Hoe word je een meer klantgerichte kinderopvangorganisatie
  • Maak en optimaliseer samen met ons de klantreis
  • Na afloop kun je direct aan de slag met de tips en trucs!

DE KLANTGERICHTE RONDLEIDING

Ouders die staan voor de keuze van kinderopvang gaan ‘shoppen’. Ze verdiepen zich in het ruime aanbod en kiezen na wikken en wegen de organisatie die het beste bij hen en bij hun kind past. Een gesprek op locatie met rondleiding, maakt deel uit van dit belangrijke keuzeproces. Het komt erop aan dit waardevolle contactmoment professioneel aan te pakken.

KLANTGERICHT WERKEN OP KANTOOR

De context waarin kinderopvangorganisaties functioneren verandert voortdurend. De afgelopen jaren was sprake van een krimpende markt: ko organisaties leveren op alle niveaus een grote inspanning om de potentiële klant voor zich te winnen. En de bestaande klant te behouden.
Naast het doen van marketingactiviteiten is het steeds belangrijker, dat op het moment dat de ouder daadwerkelijk in contact komt met een organisatie, dit contact gestroomlijnd en vooral klantgericht en professioneel verloopt.

BEMIDDELINGSMEDEWERKER GASTOUDERBUREAU

Bemiddelingsmedewerkers van gastouderbureau’s krijgen als gevolg van veranderende omstandigheden te maken met de noodzaak om professioneler, klantgerichter en zakelijker te werken. De toegenomen concurrentie en een kritischer houding van ouders noodzaken tot gastouders helderder aanspreken op hun verantwoordelijkheden, ouders beter en sneller koppelen aan de gastouder die aansluit bij hun wensen.

GASTVRIJHEID IN DE KINDEROPVANG

In de horeca en retail is ‘Hospitality’ een bekend fenomeen. Hoe zorg je voor een positieve, memorabele beleving die het doorvertellen waard is! Hospitality krijgt ook steeds meer aandacht in de kinderopvang. Terecht! Juist in tijden van groeiende vraag mag gastvrijheid niet uit het oog worden verloren. Enorme winst in positieve klantervaringen is mogelijk, juist door aandacht voor kleine details.

COMMUNICEREN MET OUDERS

'Communiceren met ouders' is de training voor verdere professionalisering van medewerkers in de kinderopvang in hun communicatie met ouders. Goede communicatie is een voorwaarde voor tevreden en betrokken ouders!

Doelstelling is de deelnemers te bekrachtigen in hun rol en ze stevig in hun schoenen te laten staan.

VERWONDER JE KLANT

Zijn jouw ouders gewoon klanten of echte fans? Echte fans zijn namelijk loyaal, vertellen de goede ervaringen door op een feestje en zijn jouw beste PR en verkopers. Maar hoe worden jouw klanten, jouw grootste fan? Jouw klant wordt fan als jij hem weet te verwonderen. Een klant is verwondert als jij zijn verwachtingen overtreft.

Jeltje profielfoto

Meer weten?

Laten we even bellen om jouw wensen te bespreken!