Klantvriendelijk werken? Leer het je medewerkers!

Deze workshop verzorgen wij in samenwerking met Jobeducation.

Perfecte klantenservice verlenen

Heb jij wel eens contact moeten hebben met een slechte klantenservice? Waarbij je eerst minutenlang in de wacht stond en daarna slecht werd geholpen door een medewerker? Waarschijnlijk was dat geen prettige ervaring en kijk je nu heel anders tegen dit bedrijf aan. Slechte klantenservice kan funest zijn voor het imago van een organisatie. Andersom werkt het ook zo: door goede klantenservice waarderen klanten een bedrijf meer. Zo belangrijk is uitstekende service verlenen dus.

Verschillende aanpakken voor verschillende situaties
Maar hoe kan jij als professional goede service verlenen? Het is om te beginnen belangrijk om de etiquette van dergelijke gesprekken te kennen. Maar het gaat nog veel dieper dan dat. Een combinatie van allerlei factoren maken van jou een top klantenservice medewerker. Het is belangrijk om kennis en kunde te hebben over communicatiestijlen, de-escalerend vermogen en gesprekstechnieken. En als de klant toch uit zijn slof schiet: hoe ga je om met deze weerstandsgesprekken en hoe houd je de regie over het gesprek? Dat leren we je allemaal.


Is deze workshop voor jou de volgende stap naar perfecte serviceverlening? Wil je de klant tevreden stellen en het imago van jouw bedrijf versterken?

Webcare als klantenservice

Met de opkomst van allerlei sociale media kunnen klanten steeds makkelijker in contact komen met de organisaties waar zij diensten of producten afnemen. Ga maar na: tegenwoordig kun je met jouw klacht of vraag bellen, facebooken, twitteren of zelfs instagrammen. Klantenservice is steeds meer een digitale dienst. Zo digitaal zelfs, dat er een term voor is: Webcare. En goede webcare is essentieel voor het imago van een bedrijf. Waarom?

Maak webcare een kracht van je bedrijf
Belde de klant vroeger nog gewoon op met zijn of haar vraag, tegenwoordig kiezen veel mensen direct voor een social media-kanaal. Het uitdagende daaraan is dat deze berichten richting een organisatie vaak openbaar zijn en dus voor iedereen zichtbaar. Zo kan iedereen zien dat klanten slechte ervaringen hebben met een organisatie. Met alle gevolgen van dien. Het is dus van levensbelang om snel, adequaat en servicegericht met deze nieuwe vorm van communicatie om te gaan. Maar hoe doe je dat precies? Hoe zet je webcare in en maak je het een kracht van jouw bedrijf?

In deze workshop leer je alles over webcare. Na afloop weet jij precies hoe je deze nieuwe vorm van service tot in de puntjes beheerst. Benieuwd naar de concrete inhoud?

Klachtenmanagement voor duurzame relaties

Hoe hard je ook je best doet, iedereen maakt tijdens het werken wel eens een vergissing of fout. Een belofte die je niet bent nagekomen of een levering die buiten jouw toedoen beschadigd is aangekomen. Ondanks dat je dit altijd wil voorkomen zal er vroeg of laat een keer een misser voorkomen. En soms leid zo’n misser zelfs tot een klagende klant. Het is erg belangrijk om goed met die klacht om te gaan.


Een klacht? Een kans!

Wist je dat je uit een klacht iets heel positiefs kan halen? Wanneer je een klagende klant snel, adequaat en op een empathische manier helpt is de frustratie vaak snel vergeten. Sterker nog: het versterkt in veel gevallen de relatie tussen organisatie en klant. Maar hoe pak je dit nou goed aan? Hoe zorg je ervoor dat je klachten van jouw klanten perfect behandelt? Wij leren het je graag zodat je ontevreden klanten kan transformeren tot blije, duurzame relaties.

Benieuwd wat er in de workshop klachtenmanagement allemaal aan bod komt?

Jij en je baas veilig op social media

Een groot deel van de Nederlanders begeeft zich op sociale media. Denk aan Facebook, instapgram of Twitter. De een is wat actiever dan de ander, maar er wordt een hoop gepost, gedeeld en ge-liked. Post jij ook wel eens wat met betrekking tot je werkgever? Dat kan gevoelig liggen. Denk aan stewardessen die foto’s vanuit de cockpit delen. Of werknemers die zich mengen in discussies waar hun werkgever niet mee geassocieerd wil worden. Zeker in de digitale wereld waarin we leven kunnen zulke fouten grote gevolgen hebben. Alles wordt immers breed uitgemeten en iedereen kan het zien.

Social awareness beschermt het belang van jou en de organisatie
Het is daarom belangrijk om te weten hoe je met sociale media moet omgaan. Voor het belang van je werkgever maar ook voor jouw eigen belang . Sociale media verbannen is overigens helemaal niet nodig. Met de juiste kennis en kunde zorg jij ervoor dat jij geen digitale slippertjes maakt. Zeker in organisaties waar bijvoorbeeld met gevoelige informatie wordt gewerkt is dat erg belangrijk.

Benieuwd? We leggen je graag uit hoe dit in zijn werk gaat.

Ontwikkel je sales skills

Sales gaat veel verder dan het hebben van een vlotte babbel en een goed verhaal. Het is een kunst op zich, die voor veel organisaties van vitaal belang is. Immers, sales maken betekent nieuwe omzet. Het is dus belangrijk dat de sales medewerkers weten wat ze doen. Maar sommigen lopen aan tegen een te lage conversie. Ze halen te weinig omzet binnen. Wil je meer resultaat boeken en samen met je werkgever succes vieren? Waarschijnlijk wel.

Sales is leuk als je het begrijpt
Zoals gezegd: sales is meer dan een verkooppraatje. Het draait om het in kaart brengen van behoeftes en verzorgen van een passend aanbod. Daarbij moet je je uitstekend voorbereiden, beschikken over inlevingsvermogen en écht contact maken. Tel daarbij op dat er tal van gesprekstechnieken en salestrucs zijn. Je hoort het al: sales is een vak op zich. Gelukkig valt er veel te leren. Je zal zien dat verkopen leuk wordt als je weet waar je mee bezig bent!


Wil jij sales leren? Wil je je conversie verhogen en meer resultaat behalen? Dan is deze workshop een mooi begin

Jeltje profielfoto

Meer weten?

Laten we even bellen om jouw wensen te bespreken!